Translate

среда, 25 января 2017 г.

Задание для учащихся 6-х классов от 26 января 2017 года - косвенная речь (Reported speech).

Задание для учащихся 6-х классов от 26 января 2017 года  - 

Reported (Indirect) Speech 




Предложения, в которых мы пересказываем содержание чьей-либо речи, называются "косвенной речью". 

Например:

 Предложение в прямой речи: "Анна сказала: "Я люблю музыку."

Предложение в косвенной речи: "Анна сказала, что она любит музыку." 

Мы видим, что в предложении с косвенной речью убираются кавычки, добавляется союз "что" и меняется лицо местоимения. 

 В английском языке действует ещё и "правило согласования времён": 

Если глагол-сказуемое в главном предложении (Анна сказала) стоит в прошедшем времени, то все глаголы в придаточном предложении (после союза "что") должны стоять в соответствующем прошедшем времени. 

При этом осуществляется сдвиг времён

Present Simple  --- Past Simple  

 Present Continuous  --- Past Continuous  

Present Perfect -- Past Perfect 

Present Perfect Continuous -- Past Perfect Continuous  

Past Simple  --- Past Perfect 

Past Continuous --- Past Perfect Continuous 

Future Simple -- Future - in the Past 

 Can -- Could  

must --- had to 

 will -- would  

shall -- should  

Кроме того, указательные местоимения и ряд выражений 

времени и места меняются следующим образом:   

  this    --- that   

 these ---those  

 here --- there  

  now --- then  

today ---- that day 

 tomorrow --- the next day 

yesterday ---- the day before 

the day after tomorrow --- two days later 

the day before yesterday -- two days before

ago --- before 

next month --- the next month, the following month 

last week -- the previous week  

Задание: 

Измените предложения с прямой речью на предложения с косвенной речью:   

1. She said: "He works in a bank." 

2. She said: "We went out last night." 

3. She said: "I am coming." 

4. He said: "I was waiting for the bus when he arrived."

5. She said: "I didn't go to the party." 

6. He said: "Mark will come later." 

7. Mother said: "Tom hasn't eaten breakfast." 

8. Ben said: "I can help you tomorrow." 

9. She said: 'You should go to bed early." 

10. She said: "I was sleeping when Julie called." 

11. She said: "I'll do the washing-up later." 

12. Ann said: 'I don't like chocolate."

13. Mary said: "She is living in Paris for a few months." 

14. He said: "I won't see you tomorrow."

Задание для учащихся 4-х классов от 26 января 2017 года

Задание для учащихся 4-х классов от 26 января 2017 года 

Вопросы с "хвостиком" или разделительные вопросы 

со оборотом there is / there are

Часто вопрос задаётся не для того, чтобы что-то узнать,

 а лишь для поддержания беседы.

Например: 

"Ты любишь музыку, ведь так?" 

или "Летом отдыхать приятнее всего, не так ли?"

 В английском языке такой вопрос называется Tag - question

или Question with a tail  - вопрос с "хвостиком".  

С оборотом there is / there are вопрос строится так:  

1. There is a large living room in your flat, isn't there?

2. There are two windows in your living room, aren't there?  

или: 

3. There isn't an apple in the box, is there

4. There aren't any apples in the fridge, are there?

  Ответ на такой вопрос даём краткий:  

Yes, there is. No, there isn't. Yes, there are. No, there aren't.  

Задание:

 Постройте вопросы с "хвостиком" к данным предложениям: 

1. There is a nice picture on the wall. 

2. There are a lot of beautiful flowers in summer. 

3. There isn't any milk in the cup. 

4. There aren't any people in the street. 

5. There is a lot of money on the table. 

6. There are many wide streets in the city. 

7. There is a big sofa in the living room. 

8. There are two armchairs in the living room. 

9. There isn't a chair in the kitchen.

10. There aren't any lamps in the hall. 

вторник, 24 января 2017 г.

Задание для учащихся 6-х классов от 25 января 2017 года

Задание для учащихся 6-х классов от 25 января 2017 года: 

Уважаемые шестиклассники! 


Обращаю ваше внимание на то, что карантин - не повод для полного безделья! Выкладываю задание на повторение Complex Object (с 1-ой группой глаголов - ask, tell, want, expect, would like/ woudn't like somebody to do something). 

Пользуясь схемой в таблице на стр. 6 учебника, объяснением в грамматическом справочнике в конце учебника (стр. 159-160) и моделями в вашей тетради по грамматике, переведите русские предложения на английский язык:   

1. Мама попросила, чтобы я помыл (а) посуду.

2. Учительница сказала мне выполнить домашнюю работу. 

3. Я хочу, чтобы Олег пошёл со мною на каток. 

4. Мои одноклассники хотели бы, чтобы каникулы были длиннее. 

5. Анна не хотела бы, чтобы Том опаздывал на вечеринку.

6. Люди хотят, чтобы правительства всех стран заботились об окружающей среде. 

7. Мы ожидаем, что заводы и фабрики не будут загрязнять атмосферу и реки. 

8. Наши родители не хотели бы, чтобы мы курили. 

9. Я ожидаю, что мой друг навестит меня завтра. 

10. Им не хотелось бы, чтобы зима была холодной. 

Образец описания комнаты для учащихся 4-х классов от 25 января 2017 года

Образец описания комнаты для учащихся 4-х классов 

от 25 января 2017 года: 

                                                   My Living Room  

   Look at the picture. You can see a living room in the picture. The living room is not large but it is comfortable and lovely. There is a table in the middle of the room. There is a lamp above the table. There are two sofas at the walls. The small sofa is on the right of the table. The big sofa is on the left of the table. There is an armchair next to the table. There are two nice pictures above the sofa. The small sofa is between the two windows. There is a TV opposite the big sofa. You can watch films and cartoons in the living room. Besides, You can talk with your friends and relatives sitting on the sofa. I like this room very much because it is really lovely! That's all I wanted to say. Thank you for listening!

Рассказ о Лондоне для учащихся 4-х классов от 24 января 2017 года

Образец рассказа о Лондоне для учащихся 4-х классов от 24 января 2017 года: 

Westminster Abbey 

 

Big Ben


Tower Bridge 


The Tower of London


I'd like to tell you about London. London is the capital of Great Britain. It is the biggest city in Britain. More than eight (8) million people live and work there. London is one of the most important cities in the world.

 A lot of people would like to visit London because, firstly, in London you can find some of the best theatres, cinemas and museums. Secondly, there are many beautiful old churches in London. Besides, you can see many shops in this city. Oxford Street is London's main shopping centre. Finally, London is a green city. You can find many old and new beautiful parks in the city. The largest park in London is Hyde Park. I'd like to visit this city. 

That's all I wanted to say. Thank you for listening.

понедельник, 16 января 2017 г.

Образец рассказа о Кемерово для учащихся 4-х классов от 17 января 2017 года

Образец рассказа о Кемерово для учащихся 4-х классов 

от 17 января 2017 года: 

Sovetskaya Square in the centre of Kemerovo 

 I'd like to tell you about Kemerovo. It is a city in Siberia. Kemerovo is the centre of the Kemerovo Region or Kuzbass. I'd like to say that Kuzbass is famous for its coal. Kemerovo is not big but it's a very comfortable city. There are a lot of streets, squares and parks there. The main square is Sovetskaya Square. You can see a monument to Lenin in the centre of the square. In winter there is a New Year Tree in the square. 

Besides, there are some beautiful churches in Kemerovo. One of them is Znamensky Cathedral. There are many roads in Kemerovo. Moreover, there are a lot of cinemas and some theatres in our city. 

I like Kemerovo because, firstly, it is the city where I live. Secondly, I have got a lot of relatives and friends here. Besides, Kemerovo is very lovely in summer when there are a lot of wonderful flowers and trees are green. 

That's all I wanted to say. Thank you for listening

понедельник, 9 января 2017 г.

Образец диалога для учащихся 6-х классов от 9 января 2017 года

Образец диалога о подарках для учащихся 6-х классов от 9 января 2017 года (на основе упр.№ 27 стр.110-111)  

Student A: Hi, Nick! I haven't seen you for ages! How are you?

Student B: Hi, Anna! I'm fine, thanks. Hope you are fine, too. 

Student A: By the way, did you get many presents on New Year's Day? 

Student B: Oh, lots and lots! I got a new IPod and a lot of sweets and souvenirs!                   And you? What presents did you get?  

Student A: I got a lot of presents, too. Nick, when do you usually get presents? 

Student B: I often get presents on my birthday, on New Year's Day, on   Christmas Day. And I give presents to my relatives and friends on their birthdays and on New Year's Day.  Anna, what presents do you give your relatives and friends?  

Student A: I often give small toys, books, nice cards and flowers to my friends. It is more difficult to choose the right present for relatives.   

Student B: That is really so! Anna, where do you buy presents? 

Student A: It depends on the present. If I want to buy a book, I go to a bookshop. If I'm going to buy a bunch of flowers, I go to the florist's shop. I sometimes go to a department store to buy some souvenirs. By the way, can you make presents yourself?  

Student B: Yes, I can! I like to make small toys. They can be really nice!Anna,what was the nicest present you got? 

Student A: Two years ago I got a nice puppy from my mum and dad! 

It was the nicest present I have ever got!  

Nick, what present would you like to get for Christmas?   

Student B: Oh, I am dreaming of getting a new ....! But I think the best present for me is always my family's health and happiness! 

Student A: I agree with you there.